Alt om reklamer med voice-overs

Som marketingmedarbejder er det vigtigt at tale i reklamer. Ved at gøre det kan du skabe en stemme for dit brand, som forbrugerne kan forbinde sig med. Når du taler i reklamer, skal du sørge for at bruge et sprog, der er klart, kortfattet og let at forstå. Du bør også sørge for, at dine budskaber er on-brand og i overensstemmelse med den overordnede markedsføringsstrategi.

Reklamer med voice-overs er meget populære på tv. De bruger en teknik, der kaldes “voice-over”, til at skabe en interessant og effektiv måde at sælge produkter på.

Voice-over er, når en person taler over toppen af en reklamefilm og som regel fortæller, hvad der sker på skærmen. Du kan få hjælp til indtalinger her. Dette kan gøres på mange forskellige måder, men bruges oftest til at sælge produkter.

Nogle voice-overs er meget lette og venlige, mens andre er mere seriøse. Uanset tonen er voice-overs dog en god måde at få dit budskab frem til seerne på.

Hvis du overvejer at bruge voice-over i din næste reklamefilm, er her et par tips, som du skal huske på:

1. Hold det klart og præcist. Din voice-over skal være let at forstå og må ikke indeholde nogen forvirrende jargon.

2. Sørg for, at din voice-over er relevant i forhold til billederne på skærmen. Seerne vil hurtigt blive distraheret, hvis de ikke kan finde ud af, hvad voice-overen forsøger at sige.

3. Undgå at bruge klichéer. Voice-overs bruges ofte til at sælge produkter, så det er vigtigt at undgå at bruge overforbrugte sætninger, der får din reklamefilm til at lyde klichéagtig.